Sunday, November 19, 2006

Foods..yumm..!! yuumm..!!!

Last thursday, on 16th Nov' 06.. opis aku buat makan-makan for Hari Raya...so, every 'woman' staff kat opis tuh kene prepare at least one dish....hhmm..berapa kerat jer lah staff pompuan kat opis tuh... lepas dok discuss sana discuss sini...so, memasing pun setuju untuk masak 'sesuatu' untuk jamuan kami ....

Haaaa..nih ler antara foods yang sempat kami sediakan untuk jamuan tuh...

(Lemang : Rendang Daging : Rendang Ayam : Mee /Mihun / Kuey Teow Sup : Mihun Goreng S'pore : pisang : oren : langsat & puding karamel)
Aku pun kene ler buat something utk jamuan kami ini... hhhmm..camner ekkkk..!! aku dah ler lama tak masak nih, since ada Sofea aku prefer beli kat kedai jer ...hee..heee...!! takpe lah... once in a while, bleh ler aku contribute something for my office... So, aku pun buat ler apa-apa yang patut... tapi nak membuat nyer...perrgghhhttt!!!...Tuhan jer yang tahu... mana nak layan budak 2 orang tuh.. mana nyer nak prepare sumer2 tuh... at last, aku tido lambat, then bangun semula pukul 4.30 pagi... tapi hasil nyer...tadaaaaaaa..... nih ler yg dpt aku masak... ketupat segera, kuah lodeh & kuah kacang...ahakk..!!! ahakk..!!!
Akhir nyer, kami berjaya gak 'organise' jamuan tuh ngan meriah nyer... with variety of foods.. Memang kenyang betul...siap bleh "tapau" lagi tuh... ahaakk..!!! ahakk..!!! Best gak kalau sekali-sekala buat camni...bleh rasa dorang nye masakan...then, will save the budget..(kot..!!??) ;-D

3 comments:

~aNNa~ said...

wah ini suda bagus. mama ilham & sofea memasak. mcm ni iena ble wat makan-makan le kat umah.
see,there is alwiz something to write & shara. keep on writting ya

...$weE+ 666... said...

yes, sharing is good.

but in this case, sharing pictures of food, i would describe it as kejam giler. sbb kena tengok je, tak dapat rasa... ;p

rockantu6432 said...

mama irdina, for your info i dah lama 'retired' dari wat makan2 nih...hee..hee.. sbb my frenz slalu cancel last minute..tak dpt datang...hampeh!!..InsyaAllah, nanti befday Sofea i wat kay...tapii..umah i kecik lah..!!

Kejam sangat ker Zie..?? Nih bukan kejam...nih nama nyer ujian kesabaran..menguji sejauh mana tahap kesabaran seseorang..;D ahakk..!! ahak...!!!