Tuesday, November 28, 2006

Angah "Masuk Jawi".....

Haaaaa..... cakap pasal cuti skolah jer... sure ramai yang dok ingat nak bawak anak-anak pi bercuti... ada jugak yg sibuk nak buat kenduri kawin ... dan tak ketinggalan juga "majlis" yang satu nih... majlis apa...??? mmmmmm.... apa lagi kalau bukan majlis "berkhatan"...atau pun "bersunat"...ada jugak yg kata nak "masuk jawi"... heee..heee... apa-apa je lah...janji 'niat' dan 'tujuan' nyer sama...
Last weekend... turn anak buah aku plak nak bersunat...so, aku balik ler kampung without my hubby...tapi my MIL ikut skali sbb nak tolong pegang Sofea ... for the 1st time aku bawak kete jejauh tuh... before this hubby yg drive jejauh aku jadi "mem", dok kat sebelah jer...tapi sbb dia tak balik...so, aku kene "gagah"kan diri untuk drive balik kg... Alhamdulillah, slamat gak aku sampai kat kg aku tuh...hee..hee..

Nih ler my nephew yg bersunat tuh.. "Angah"

Sabtu tuh tak ler sibuk sangat...sumer barang dah disiapkan oleh my SIL ... petang sabtu tuh my nephew kene sunat.. Menurut my brother, hee..hee.. (gelak dulu..:D) blom lagi start apa-apa...dah "meraung" sakan my nephew... mentelah lagi bila doktor start bubuh ubat tang "anu" tuh... dia punyer "raung" tuh kata my SIL kalau ada orang kat luar tu nak sunat skali memang terus tak jadi sunat... dia siap bleh tanya doktor tuh.."dah sudah ke belom...dah sudah ke belom..." sambil nangis2 nih...hee..heee... kelakar..kelakar...!! Dah sibuk2 dengar cerita my brother...terlupa plak nak ambik gambar my nephew tuh lepas kene sunat...:D

Bunga telur untuk tetamu ...
Majlis kenduri nyer diadakan pada keesokkan hari nyer, hari Ahad. Persiapan nyer memang meriah...cam nak buat kenduri kawin ler pulak...siap ada bunga telur, hamper kecik berisi rendang & pulut kuning dan gula-gula untuk budak-budak...cuma takde kompang jer nak berarak...hee..hee...

Hamper kecil mengandungi bakul rotan yang berisi pulut kuning & rendang dan diatasnya dilekatkan tuala kecil untuk tetamu yang hadir

Gula-gula untuk kanak-kanak yang hadir

Kali nih turn my brother sunatkan anak nyer...turn aku will be coming soon... hhmm..dalam 5-6 tahun lagi kot... ;-) Berhajat jugak nak buat besar2an cam nih...;P

2 comments:

Encik Ayie Yang Garang said...

akak (ko abang?? den tataw sobab ekau tak specify jantina)... ermm kenduri tu nak wek bosar2 ko?? nih kunduri potong anu ko kenduri kawin???

...$weE+ 666... said...

hehehe... cant imagine my turn plak nak sibuk buat kenduri sunatkan darren, fenriz & ezra serentak... sure heboh! hehehe...